opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 czerwiec 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

33 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Eugeniusz Oniegin” w Opéra Royal de Wallonie w Liège

Warto jeszcze wspomnieć o sugestywnie zaplanowanym epizodzie pisania listu (w drugiej odsłonie pierwszego aktu), rozgrywającym się w usytuowanym centralnie i nasuwającym skojarzenia z klatką szkielecie jakiegoś domostwa, symbolizującego mentalne uwięzienie znajdującej się w sytuacji bez wyjścia Tatiany. Miłosne rozterki, rozczarowania czy zraniona duma protagonistki znajdują swoje przejmujące odzwierciedlenie w fascynującej kreacji Ruzan Mantashyan.

 

Eugeniusz Oniegin,Liege 5

 

Na początku jej subtelnie frazujący sopran liryczny, zjawiskowo oscylujący pomiędzy pianissimo i forte, wiarygodnie oddaje jeszcze nieśmiało się manifestujące i podszyte wyostrzoną wrażliwością uczucia tej bohaterki. Wszakże armeńska artystka potrafi także pokazać wewnętrzną ewolucję młodej dziewczyny, która w miarę upływu czasu przekształca się z ulegającej nieokiełznanym porywom serca nastolatki w dumną, mocną i pełną godności kobietę, co znajduje odzwierciedlenie również w odpowiednio przyciemnianej barwie głosu.

 

Eugeniusz Oniegin,Liege 6

 

Obok niej kreujący rolę tytułową Vasily Ladyuk utrzymuje nieustannie uwagę słuchaczy w napięciu za sprawą plastycznie prowadzonego, swobodnego w całej rozciągłości skali i jasnego w brzmieniu tenora oraz finezyjnej gry aktorskiej. Ucieleśniająca Olgę Maria Barakova ujmuje ciemnym, nieco metalicznym i zniuansowanym pod względem ekspresji mezzospranem, a także tryskającą energią i rezolutną, choć pozbawioną przerysowań osobowością sceniczną. Niezapomnianych wrażeń dostarcza poruszająca kreacja Ildara Abdrazakova, którego głęboki i donośnie brzmiący bas skutecznie podkreśla męski charakter Księcia Griemina, zdolnego przecież także do ujawnienia bardziej łagodnych i wysublimowanych akcentów podczas arii z trzeciego aktu, w której rosyjski artysta wywołuje gorący aplauz subtelnym cieniowaniem fraz wyznających Onieginowi swą głęboką miłość do żony.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART