GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlasa mistrzowska Antoniny Campi
Strona 7 z 7
Program koncertu był zróżnicowany i atrakcyjny dla każdego, bo zawierał popularne arie operowe i pieśni, które były wykonywane z towarzyszeniem fortepianu. Zaczynał młody tenor Ernest Temczyszyn pieśń Igacego Paderewskiego do poezji Adama Mickiewicza. Po nim Dorota Jemielniak zaśpiewała po włosku pieśń Marco Cestiego. Jej koleżanka Wioletta Madej zaproponowała arię z Kantaty J.S. Bacha. Następnie usłyszeliśmy arię z opery Amico Fritz Mascagniego w wykonaniu Zuzanny Wrony, a po niej wystąpił Szymon Czapik w arii Sento nel core Scarlattiego. Beata Kowalska pokazała się w arii Belliniego, zaś Olga Sidor wybrała także arię Scarlattiego. Następnie przyszła kolej na wykonanie arii Rossiniego z opery Włoszka w Algierze przez Weronikę Prościńską, zaś Maciej Pieprzowski zaproponował arię z Nędzy uszczęśliwionej Kamieńskiego.
Julia Brzozowska w arii Cherubina Mozarta poprzedziła występ Alicji Matwiejczyk śpiewającej Pieśń kurpiowską Szymanowskiego. Julita Ziółko pokazała się w arii z opery Jaskółka Pucciniego, zaś Rafał Kuźma wykonał pieśń Karłowicza. Magdalena Wójciak wystąpiła w arii Haendla, a Julia Surushkina przeskoczyła do Pucciniego. Koncert zakończyła Alicja Bany śpiewając fragment z Antonia Vivaldiego. Ciekawe było zachowanie Maestra Zalasińskiego, którego mogłam obserwować podczas koncertu. Cały czas psychicznie towarzyszył młodym adeptom, próbował pomóc choć ruchem ręki, czy postawą. Cały czas duchem był z młodymi. Koncert prowadził Jakub Gąska, zaś podziękowania dla organizatorów i sponsorów wygłosił Dyrektor Generalny Konkursu Wokalnego Antonina Campi Mateusz Wiśniewski. Na spotkaniu po koncercie Profesorowie podsumowali śpiew uczniów stwierdzeniem, że udało im się zrealizować dużą część z uwag zaproponowanych na zajęciach i wręczono wszystkim uczestnikom kursu dyplomy. Warto dodać, że projekty pod marką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów odbywają się nieprzerwanie od 2017 roku. Stały się one jedyną w Polsce platformą artystyczną łączącą profesjonalny świat operowy (konkurs wokalny) z konsekwentną edukacją muzyczną na każdym poziomie (Masterclass) i refleksją teoretyczno-uniwersytecką (konferencja naukowa). W ciągu czterech lat realizacji tych wydarzeń Lublin odwiedzili artyści i twórcy z ponad 25 krajów świata! Wydarzenie Antonina Campi Opera Masterclass 2021, na które zapraszają Centrum Spotkania Kultur i Stowarzyszenie im. Richarda Straussa, bierze udział w Programie „Warto być Polakiem”, którego organizatorem jest Samorząd Województwa Lubelskiego. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |