GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlasa mistrzowska Antoniny Campi
Strona 4 z 7
Fakt, że w tej roli młodego zakochanego chłopca zwykle występują śpiewaczki musi mieć niebagatelne znaczenie dla samego wykonania i w postawie młodej artystki musi być zawarta i kokieteria, i urocza nieśmiałość, i pewne cechy chłopięce, np. sposób poruszania się, gestykulacji. Nie wszystko oczywiście można oddać głosem, do wykonania trzeba też zaangażować sylwetkę i gesty. Jeszcze inny styl prowadzenia Masterclass zaproponowała dyrektor całego przedsięwzięcia Ewa Vesin. Niekiedy pokazywała własnym głosem pewne rozwiązania w danym utworze, ale raczej nie przerywała wykonania młodej adeptki czy adepta.
Uwagi wypowiadała dopiero po wykonaniu całości lub części utworu. Starała się uchwycić wszystkie możliwości młodego wykonawcy, jego kondycję fizyczną, sposób operowania głosem, ale także wskazać przyszłe możliwości rozwoju. Warto zauważyć, że poziom uczestników Masterclass był bardzo zróżnicowany. W zajęciach warsztatowych brały udział osoby, które dopiero zaczynają naukę śpiewu i ich głosy są jeszcze nieoszlifowne, dosyć surowe, ale także dało się słyszeć studentów ostatnich lat wokalistyki Akademii Muzycznych, którzy już mogliby po mądrych korektach i ćwiczeniach starać się o role w operach zawodowych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |