GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlasa mistrzowska Antoniny Campi
Strona 2 z 7
Mikołaj Zalasiński posiadający w swoim repertuarze operowym najważniejsze i najtrudniejsze partie bohaterów scenicznych w dziełach m.in. Verdiego, Pucciniego, Moniuszki zaproponował warsztaty sięgające do istoty brzmienia głosu i wyjścia do interpretacji przez głębokie zrozumienie tekstu.
Niezależnie od tego, czy w danym momencie z lekcji korzystała śpiewaczka operująca sopranem, mezzosopranem, czy był to baryton, słynny artysta śpiewał razem ze swym uczniem, aby głosem zasugerować prawidłową pozycję. Było to połączone z drobiazgową analizą intonacji każdego dźwięku i łączenia ich w całe frazy. Można powiedzieć, że warsztaty z Mikołajem Zalasińskim były również pokazem możliwości głosowych samego profesora, który starał się swoim głosem dokładnie zasugerować sposób wydobywania dźwięków przez adepta wokalistyki. Wyglądało na to, że Mistrz Zalasiński chce uczynić z każdego ucznia w ciągu tych godzin ćwiczeń nową znakomitość wokalną. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |