GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKlasa mistrzowska Antoniny Campi
Strona 3 z 7
Z bogatego arsenału rad i podpowiedzi Maestro Zalasińskiego można było wyłuskać najważniejsze spostrzeżenie – że kształcenie śpiewaka operowego powinno się opierać na dobrze osadzonym głosie, który zyskuje siłę i wszelkie możliwości wokalne dzięki prawidłowo ustawionemu aparatowi oddechowemu. Głos to drganie strun głosowych, ale bez wysiłku gardła, lecz na „poduszce powietrznej” i nie może być on „leniwy”.
Podobną metodę prowadzenia swojej Masterclass przyjęła sopranistka Katarzyna Trylnik. Ona również podpowiadała prawidłowe śpiewanie przerabianego utworu swoim głosem, aby uczennica powtarzająca poszczególne dźwięki i całe frazy muzyczne skorzystała w jakimś sensie intuicyjnie, poprzez słuch, i w ten sposób znalazła się na prawidłowej pozycji. Dla Katarzyny Trylnik ogromnie ważna była też wymowa sceniczna danej arii operowej, bo sytuacja przedstawiana na scenie powinna pomagać w śpiewie i znajdować odbicie w intepretacji utworu. Tym bardziej, jeśli się śpiewa np. arię Cherubina z opery Mozarta Wesele Figara. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |