GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” Verdiego w Opéra de Montpellier
Strona 5 z 5
Ponadto wyjątkowo korzystnie wypada występ hipnotyzującego ciemnym i głębokim barytonem Tomasza Kumięgi i tym bardziej żal, że skromna rola Hrabiego Monterone nie pozwala na dłuższe delektowanie się jego kunsztem wokalnym. Dodajmy jeszcze, że obsadę dopełniają tacy soliści jak mezzosopranistka Julie Pasturaud (Giovanna), baryton Jaka Mihelač (Marullo), Loïc Félix (Matteo Borsa) czy Anthea Pichanick (Ceprano). Nie sposób zatem nie docenić pomysłowości Marie-Eve Signeyrole i jej sprawności w przekładaniu na język sceniczny niestandardowo traktowanych treści libretta.
Zarazem pojawiają się jednak pewne wątpliwości dotyczące relacji zachodzących pomiędzy stroną wizualną omawianej inscenizacji, a realizacją jej warstwy muzycznej. Po pierwsze, znaczne rozproszenie solistów na przepastnej powierzchni scenicznej na pewno nie ułatwia ich kontaktu z dyrygentem Roderickiem Coxem.
W dodatku skoncentrowany na rozgrywanej w różnych - często znacznie od siebie oddalonych - miejscach akcji scenicznej widz, usiłujący zrozumieć jej zawiły przebieg i ukryty sens, nieświadomie odrywa się od słuchania muzyki, a to stanowi podstawowy zarzut, jaki by można temu przedstawieniu postawić. Doprawdy wielka to szkoda, gdyż gra wszystkich grup instrumentalnych Orkiestry Narodowej Montpellier Occitanie (której koncertmistrzynią jest od wielu lat Dorota Anderszewska) wzbudza uznanie szlachetnym i pełnym brzmieniem, szeroką paletą barw i finezyjnie prowadzonymi fragmentami solowymi. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |