GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” Verdiego w Opéra de Montpellier
Strona 4 z 5
Trzeba zresztą uczciwie przyznać, że wizja reżyserki znajduje odzwierciedlenie w konsekwentnie prowadzonej narracji scenicznej. Na przykład, ponieważ - jak to było już wspomniane powyżej - Gilda zostaje pozbawiona życia już na początku spektaklu, praktycznie nie widzimy jej już na scenie, ale postać ta zaznacza intensywnie swoją obecność za sprawą pięknie brzmiącego, ujmującego wrażliwością, ale także mocą i imponującą nośnością sopranu Julii Muzychenko, którego sprawność techniczna nie przesłania przecież spontaniczności i delikatności tej bohaterki.
Czasami możemy najwyżej obserwować jej odbicia w lustrach lub na przezroczystych tiulach, których częste wykorzystywanie celnie podkreśla zatarcie granicy pomiędzy światem realnym i wytworami chorej wyobraźni Rigoletto. W tej niekonwencjonalnej inscenizacji bezbłędnie odnajdują się wszyscy członkowie obsady wykonawczej.
Oprócz wymienionych już solistów uwagę przykuwa też zdradzający doskonałą znajomość stylu i elegancko prowadzący frazę Rame Laha, dysponujący tenorem o jasnym brzmieniu. Z kolei brazylijski bas Luiz-Ottavio, w roli Sparafucile’a, potrafi odpowiednio wykorzystać górę skali do sugestywnego oddania złowieszczego charakteru płatnego mordercy, zaś tunezyjska mezzosopranistka Rihab Chaieb przekonująco podkreśla dwuznaczność bohaterki, z jednej strony współczującej Księciu Mantui, a z drugiej uczestniczącej w zbrodniczym procederze brata. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |