GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rigoletto” Verdiego w Opéra de Montpellier
Strona 2 z 5
Powiedzmy zresztą od razu, że tak jak w przypadku jej poprzednich realizacji, tak i teraz, intrygujące i oryginalne koncepcje inscenizacyjne francuskiej reżyserki nie wszystkim przypadły do gustu, co niektórzy widzowie zamanifestowali głośnym i wyrażającym dezaprobatę buczeniem. Zresztą sama Signeyrole przyznaje, że spodziewała się takich reakcji, a ścieranie się odmiennych gustów i reakcji uznaje za rzecz zupełnie normalną i wręcz pożądaną. Co ważne, radykalnej wizji Verdiowskiego arcydzieła w wydaniu francuskiej reżyserki broni dyrektorka tutejszej placówki sztuki lirycznej Valérie Chevalier.
Przypomnijmy zatem, iż tytułowy protagonista rzeczonej opery, wokół którego została utkana opowiadana w niej historia, jest z woli kompozytora i jego librecisty Francesco Marii Piavego książęcym błaznem i pokracznym garbusem cynicznie wyśmiewającym osoby z najbliższego otoczenia swego pana. Otóż Signeyrole umieściła całą intrygę w obecnych czasach i dojrzała w owym błaźnie współczesnego komika, urządzającego dla swoich fanów spektakl typu one man show.
W tych ostatnich wcielają się zajmujący pierwsze rzędy przed sceną chórzyści, noszący koszulki z napisem Rigoletto, którzy już od pierwszych minut przedstawienia czynią spory rwetes, gwałtownie gestykulując i wznosząc okrzyki na cześć swojego idola. Kluczowym pomysłem Signeyrole, na bazie którego buduje narrację sceniczną, jest pokazanie tytułowego bohatera jako człowieka chorobliwie zazdrosnego o córkę, decydującego się na stworzenie spektaklu inspirowanego własnym życiem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |