GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeresa Żylis-Gara (1930-2021): najsłynniejszy polski sopran II połowy XX wieku
Strona 5 z 18
W 1968 roku oświetloną już pierwszymi promieniami sławy Teresę Żylis-Garę zaprosił do Metropolitan Opera jej legendarny dyrektor, Rudolf Bing. Jeśli wierzyć informacjom francuskiego autora komentarza do jednego z nagrań płytowych Artystki, Bing planował Jej występy tylko w jednym sezonie i za umiarkowane honorarium (Metropolitan za jego czasów mało płaciła – przypomnijmy konflikty na tym tle z Marią Callas i Birgit Nilsson).
Gdy na próbie usłyszał Jej Donnę Elvirę, zaprosił natychmiast do gabinetu, potroił honorarium i podpisał kontrakt na cztery sezony. Okazało się potem, że tych sezonów zrobiło się szesnaście. Zdarzały się takie, w których Teresa Żylis-Gara była najczęściej występującą w Metropolitan Opera śpiewaczką. Jej repertuar na tej scenie to, obok Donny Elviry, m.in. Pamina, Hrabina Almaviva, Fiordiligi, Violetta, Leonora (Il trovatore), Desdemona, Mimi, Tosca, Butterfly, Manon Lescaut, Suor Angelica, Liu, Adriana Lecouvreur, Elsa, Elisabeth (Tannhäuser), Marguerite (Faust Gounoda), Tatiana. Pamiętam, że wspominała mi jeszcze o Amelii w Balu maskowym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |