GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZ ojca na syna
Strona 1 z 2
Zapowiadało się trochę protekcyjnie, by nie powiedzieć – nepotyzmowo. Wybitny tenor, kameralista, Christoph Prégardien wciągnął w działalność koncertową swego syna Juliana i razem, ojciec z synem, wykonują ten sam repertuar, co tata śpiewał wcześniej sam, tylko teraz w duecie.
Do publiczności został przekazany komunikat, że tata Christoph początkowo wzbraniał się przed takimi koncertami, ale teraz duet rodzinny staje się przebojem estrad europejskich i krążków nagraniowych. Julian Prégardien jest tak jak ojciec dobrze wyszkolony wokalnie i posiada „lepszy”, po prostu młodszy i głębiej osadzony głos.
Ma też naturalność w poruszaniu się na scenie, umiejętność żywej, emocjonalnej interpretacji utworów, które tego wymagają. Czasem ponosi go temperament – w słynnym Królu Olch Schuberta przyjął na siebie rolę dziecka i w rozpaczliwych zawołaniach Mein Vater, mein Vater zaniżał i również zawyżał przepisane partyturą dźwięki (miejmy nadzieję, że świadomie). We wszystkich duetach syn-tenor obsadzał wyższy głos a tata-tenor śpiewał głosem niższym. Zgodnie z panującą dziś modą na „poinformowane historycznie wykonawstwo” dodawał ozdobniki i własne przebiegi do Mozartowskich perełek wokalnych (An Chloe). „Poprawianie” Mozarta, Schuberta i innych wielkich daje być może współczesnym poczucie większej wartości i talentu. Niekiedy jednak poprawianie i dopisywanie miało wywołać efekt komiczny, jak w dosyć frywolnej jak na Beethovena piosnce Pocałunek.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |