GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„La Sonnambula” Belliniego w Théâtre des Champs-Elysées
Strona 4 z 4
Pozostaje to w całkowitej sprzeczności z radosnym klimatem muzycznym finału i śpiewanym przez chór (za każdym razem statycznie przez reżysera ustawiany) tekstem. Dodajmy, że brak konsekwencji jest również widoczny w zakresie strojów (Brigitte Reiffenstuel), kiedy na przykład z ciemnymi i skromnymi ubraniami wieśniaków zaskakująco kontrastują białe muśliny tancerek, których układy choreograficzne (Philippe Giraudeau) nie znajdują zresztą żadnego uzasadnienia w narracji scenicznej.
Na szczęście ta reżyserska porażka jest w znacznej mierze skutecznie rekompensowana poziomem muzycznym omawianej realizacji. Przede wszystkim dzięki emanującej poezją i delikatnością oraz unikającej tak łatwego w tym przypadku popadnięcia w banał grze Orchestre de Chambre de Paris. Pod czujną batutą włoskiego dyrygenta Riccardo Frizzy, niemalże oddychającego z solistami, muzyka Belliniego uwalnia swą kryształową lekkość i pastoralno-liryczne klimaty.
W zespole solistów gwiazdą wieczoru jest pochodząca z Republiki Południowej Afryki Pretty Yende, która w roli Aminy wznieca entuzjazm publiczności mistrzostwem belcantowego wokalizowania, pięknym barwieniem głosu, wrażliwością i szczerością śpiewu. W dodatku zniewala nieprzeciętnym urokiem osobistym. Godnym jej partnerem okazuje się być ucieleśniający postać Elvino Francesco Demuro, dysponujący tenorem o niezwykle ciepłym brzmieniu. Ponadto wyjątkowo pozytywne wrażenie wywierają ujmujący gęsto nasyconym basem Alexander Tsymbaliuk (Rodolfo), czarująca szlachetnym mezzosopranem Annunziata Vestri (Teresa) oraz bezbłędnie odnajdująca się w roli Lisy francusko-amerykańska sopranistka Sandra Hamaoui. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |