opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-169.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

24 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„La Sonnambula” Belliniego w Théâtre des Champs-Elysées

Po wielu miesiącach zamrożenia życia kulturalnego, spowodowanego sytuacją pandemiczną, doczekaliśmy się nareszcie stopniowego otwierania teatrów operowych dla publiczności. Oczywiście jest to proces niezwykle skomplikowany, wymagający dużego wysiłku i pomysłowości pracujących w nim ekip, które stosują różne koncepcje i strategie przywracania w miarę normalnej działalności artystycznej. Ogólnie rzecz ujmując we Francji wyłaniają się dwie metody postępowania.

 

Lunatyczka 51

 

Pierwsza z nich polega na wpuszczaniu do teatru wyłącznie widzów już posiadających tzw. paszport covidowy lub negatywne wyniki testów, co jest przy wejściu niezwykle surowo egzekwowane. Metoda ta posiada tę zaletę, że pozwala wypełnić widownię niemalże w pięćdziesięciu procentach. Są jednak teatry, które rezygnują z wymienionych wymagań, uważając je za nie do końca sprawiedliwe i tym samym wykluczające część publiczności z uczestniczenia w żywych spektaklach.

 

Lunatyczka 52

 

Problem polega jednak na tym, iż w tym drugim przypadku dyrekcja danej placówki ma prawo wypełnić widownię znacznie mniejszą ilością amatorów sztuki lirycznej, co jest związane z koniecznością utrzymania pomiędzy nimi większych dystansów niż w pierwszym z opisanych przypadków. Ostatnio do teatrów wymagających paszport covidowy lub zaświadczenie z wynikiem testu dołączył paryski Théâtre des Champs-Elysées, wystawiając Lunatyczkę (La Sonnambula) Vicenzo Belliniego w reżyserii Rolando Villazóna, który w ten sposób świętuje dziesięciolecie swojej działalności w charakterze reżysera. Warto w tym miejscu przypomnieć, że prapremiera tej dwuaktowej opery semiseria, mająca miejsce w 1831 roku w Mediolanie, zakończyła się triumfem, którego chyba sam kompozytor się nie spodziewał.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART