GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościĆwiczenia z klasyki – Lear contra Mizantrop
Strona 4 z 4
Pierwszej amantce, zmysłowej, nieco próżnej i nastawionej na poklask Celimenie granej przez Agnieszkę Skrzypczak dała krzykliwie czerwoną suknię z krynoliną, rozciętą do pasa, czerwone pończochy, rękawiczki i buty, natomiast zakłamanej, pruderyjnej, ale w istocie rozochoconej Arsinoe w wykonaniu Iwony Karlickiej wymyśliła fioletową suknię bardzo przyzwoitą, bez żadnego dekoltu, za to z czerwonymi kropeczkami w miejscach sutek i czerwonymi palcami w rękawiczkach (od dotykania gorących miejsc).
Wszystkie kostiumy aktorskie, z wyjątkiem czarnego surduta zasadniczego Alcesta, uszyte są z materiałów z nadrukowanymi fragmentami prywatnych listów, a zapewne donosów. Stroje zatem także mówią. W Królu Learze też pełnią podobną rolę – toteż czerwony kostium perfidnej Regany – Karoliny Charkiewicz – która podczas kaźni hrabiego Gloucester uprawia ochoczo seks z mężem, z czasem zmienia się na do połowy przypaloną, by wreszcie wystąpić całkiem na czarno.
Czyżby autorka kostiumów Anna Adamek lepiej zrozumiała przesłanie dramatu od reżysera? W każdym razie w ćwiczeniach z klasyki teatralnej Łódź prowadzi ze stolicą 2:1. Jeśli chodzi o teatralną muzykę – do Leara coś mrocznego i dudniącego przygotował Piotr Łabonarski, w Mizantropie lżejsze, niekiedy stylizowane na barok dźwięki zastosował Tomasz Bajerski. Tutaj – remis.
Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |