GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościĆwiczenia z klasyki – Lear contra Mizantrop
Strona 3 z 4
Gwiazdą na firmamencie Króla Leara jest Halina Łabonarska, której powierzono rolę tytułową. Ona jest rzeczywiście najlepsza z całej obsady i mówi tekst tłumaczony przez Piotra Kamińskiego w sposób perfekcyjnie zrozumiały, a przy tym zdecydowanie, po męsku. W tej inscenizacji zwracamy uwagę na warsztat aktorski artystów dojrzałych, jak Łukasz Lewandowski i Mariusz Wojciechowski.
Ten pierwszy wykonuje też fantastyczną etiudę baletowo – ruchową upadając i podnosząc się w scenie brutalnego pobicia, drugiemu przypadła rola jeszcze bardziej drastyczna – ofiary wyłupiania oczu, co pewnie musiało sprawiać satysfakcję reżyserowi, bo jest to scena dosyć wyciągnięta w czasie.
Atutem widowiska jest jednak scenografia Martyny Kander, wykreowana z kilku przesuwanych zastawek tworzących namiastkę zamku czy komnat. Widzimy tu też upiorne ogromne, podziurawione koło opuszczane z góry i podświetlone z boku. Zaś rewelacyjnym rekwizytem okazuje się jeżdżący na kółkach metalowy, zakratowany prostopadłościan pełniący rolę łoża, narzędzia tortur, stołu biesiadnego, kryjówki i więzienia. Takiego akcesorium nie ma w łódzkim Mizatropie, jest zwykła kanapa i wysypana chroboczącym piaskiem scena. Weronika Karwowska autorka scenografii i kostiumów raczej w projektach ubiorów postarała się nanieść cechy charakterologiczne głównych postaci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |