opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

67 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Hiob, czyli cierpienie

Dla kompozytora Krzesimira Dębskiego okazją przygotowania opery na kanwie dramatu poetyckiego Wojtyły było 100-lecie urodzin Papieża – Polaka i stosowne zamówienie złożone przez Polską Operę Królewską. Przygotowania do premiery mocno opóźniła nasza narodowa kwarantanna, ale nie ma powodu, by łączyć to, co wystawiono na scenie z problemami epidemicznymi i zmaganiami naszej służby zdrowia.

 

Hiob 2

 

Twórcy przedstawienia abstrahują od przysłowiowego „tu i teraz", zanurzają się raczej w uniwersum powszechnej historii kultury. Jak pisał sam Karol Wojtyła, przedstawiona w dramacie sprawa Hioba jest „grecka formą, chrześcijańska duchem i odwieczna treścią". Znamionuje to prezentacja obiektów scenograficznych, rekwizytów i kostiumów pojawiających się na scenie. Natalia Kitamikado wychodzi od całkiem współczesnego, pospolitego stroju, by następnie ubierać swoich bohaterów w długie suknie, tuniki i togi, w kolorach raz czarnym, raz białym, czy wreszcie piaskowym, by w końcu wrócić do współczesności.

 

Hiob 3

 

Podobnie z zabudową sceny, zaczyna się to w jakiejś współczesnej bibliotece czy może biurze wyższej uczelni, by następnie dokonać skoku w czasy starożytne, biblijne. Jesteśmy w świątyni, synagodze, gdzie wzywa się imienia Jahwe, potem stoimy na jej gruzach, ale uczestniczymy też w pierwotnych próbach sacrum chrześcijańskiego. Symboliczną „podróż przez wieki" powtarzają też bogato, czasem obsesyjnie stosowane elementy ruchu, za które odpowiadała autorka choreografii Natalia Dinges i reżyser całości Tomasz Cyz. W wykazie użytych środków znalazł się tu nawet taniec derwiszów. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART