GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMierzwiński Władysław – wielkość zupełnie zapomniana
Strona 4 z 8
Rok 1882 spędził Mierzwiński w Nowym Jorku, gdzie zaśpiewał m.in. partię tytułowego Lohengrina, co niestety nie spotkało się z dobrym przyjęciem – „... przez większość przedstawienia śpiewał nieczysto, ciężko, ordynarnie i bez zrozumienia charakteru postaci”. – napisano w nowojorskim „The Times”. W sezonie 1883 wrócił do Londynu gdzie zwykle przyjmowano go po królewsku.
Kilka miesięcy później występuje w Wiedniu, który ogłosił Mierzwińskiego najlepszym tenorem bohaterskim Europy, co ceniony wiedeński krytyk Edward Hanslik skwitował specjalnym felietonem, którym można było przeczytać: „Pomiędzy śpiewakami włoskiego sezonu zabłysnął Mierzwiński jako gwiazda wszystkich przyćmiewająca, (…) Niższe tony Mierzwińskiego pełne siły i doskonałości mają barwę barytonową; im wyżej sięgają tem czuje się swobodniejszym, bierze wtedy bez trudu pełną piersią wysokie ci cis nie raz ale 5 i 6 razy z kolei”. Potwierdziły tę opinię owacyjnie przyjmowane występy w Pradze, gdzie w maju 1886 roku, wystąpił w swoich koronnych partiach: Raula w Hugonotach, Manrica w Trubadurze oraz Arnolda w Wilhelmie Tellu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |