GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Samson i Dalila” Saint-Saënsa w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 3 z 3
Serbska mezzosopranistka Katarina Bradić jako Dalila nie dysponuje odpowiednim wolumenem głosu, co powoduje, że szczególnie w ansamblach staje się prawie niesłyszalna. Często też przepadają u niej końcówki fraz, zwłaszcza w dole skali, zaś góra często zdradza nieprzyjemny w odbiorze wysiłek.
Nie do końca sprawdza się też śpiewający partię Samsona włoski baryton Massimo Giordano, o nie zawsze stabilnej emisji i zbyt rozchwianym wibrato, chociaż w niektórych momentach potrafi on też mile zaskoczyć pełnią promienistego brzmienia dysponującego dużym potencjałem głosu. Energetycznym barytonem i ekspresją sceniczną porywa ucieleśniający Arcykapłana Jean-Sébastien Bou, a w drugoplanowych, choć w tym przypadku zwracających uwagę, basowych rolach Abimelecha i Starca, bezbłędnie się prezentują Patrick Bolleire i Wojtek Śmiłek.
Stojąca na czele Orkiestry symfonicznej Miluzy Ariane Matiakh ze znawstwem wydobywa z partytury Saint-Saënsa bogactwo instrumentalnych szczegółów i harmonicznych dwuznaczności, podkreśla urokliwe orientalizmy, łącząc je z melodyjną zmysłowością i elementami z tradycji barokowej. Ponadto idealnie dobiera też służące dramaturgii realizacji tempa. Tym bardziej żal, że okrojony ze względu na pandemię skład orkiestry nie pozwala na ukazanie szerokiej palety zróżnicowanych barw brzmieniowych i że przymusowe rozmieszczenie chóru na balkonach, bez wizualnego kontaktu z dyrygentką, powoduje czasem zachwiania równowagi rytmicznej. Spowodowane wyjątkowością sytuacji mankamenty nie są jednak w stanie zakłócić ogromnej satysfakcji publiczności, mającej możliwość uczestniczenia w żywym spektaklu, co obecnie nie jest przecież sprawą oczywistą. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |