GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cyrulik sewilski” Rossiniego w Opéra National de Montpellier
Strona 1 z 4
Ze względu na pandemię dyrekcja placówki operowej we francuskim mieście Montpellier postanowiła zaprosić publiczność na otwarcie sezonu nie do zabytkowego teatru Opéra-Comédie, lecz do dużej, mogącej pomieścić ponad dwa tysiące widzów sali Le Corum / Opéra Berlioz. Na afiszu umieszczono nową inscenizację (to w obecnej sytuacji stanowi rzadkość) Cyrulika sewilskiego Rossiniego, które to dzieło gubi się nieco na przepastnej scenie wielkiego audytorium.
Z drugiej jednak strony wybranie takiej opcji pozwala przyjąć dużą liczbę widzów, przy jednoczesnym zachowaniu sanitarnych wytycznych. Co ważne, młody hiszpański reżyser Rafael R. Villalobos (mianowany niedawno najlepszym młodym realizatorem podczas International opera Awards w Londynie) potrafi się do tej sytuacji świetnie dopasować, proponując oryginalną, porywającą, a w dodatku nasyconą nie tylko humorem, ale i ciekawymi treściami wizję tego arcydzieła.
W książce programowej Villalobos przypomina, że wszystkie postacie z Cyrulika sewilskiego próbują przystosować się do zachodzących w czasie powstawania dzieła zmian społecznych, z tym tylko zastrzeżeniem, że szanse powodzenia ich wysiłków zależą w równiej mierze od ich statusu społecznego, jak i od środków finansowych, którymi dysponują. W tym kontekście bardzo wymownie brzmią wypowiadane przez Figaro słowa, określające pieniądze mianem „wspaniałego i wszechmocnego metalu”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |