opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




22 wrzesień 2020       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

19 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Duet idealny

Kogo należałoby wyróżnić w wieczorze, na który złożyły się pieśni Ludwiga van Beethovena, śpiewaka czy akompaniatora? Choć z oczywistych względów uwagę skupiał na sobie podający tekst i interpretujący poezję w słowie i w muzyce Matthias Goerne, to dla uważnego obserwatora rola siedzącego przy fortepianie Jana Lisieckiego wcale nie była marginalna. To może się wydawać dziwne, że doświadczony śpiewak o dużym dorobku bierze sobie do współpracy pianistę, który mógłby być jego synem.

 

Jan Lisiecki 1

 

Prawda, że uzdolnionego, prawda, że też utytułowanego, ale takiego, dla którego towarzyszenie śpiewakowi jest w zasadzie jego pierwszym doświadczeniem artystycznym. I jeszcze takiego, który nie zna języka niemieckiego, a przecież słowa w pieśniach Beethovena mają ogromne znaczenie dla przebiegu „podłożonej" pod nich muzyki. Ale ryzyko się opłaciło. Recital był świadectwem doskonałego uzupełniania się dwóch osobowości artystycznych, głębokiego doświadczenia kulturowego w obszarze niemieckojęzycznym połączonego ze świetną szkołą wokalną, w której udokumentowany wkład złożyły dwie pomnikowe postaci germańskiego śpiewu – Dietrich Fischer-Dieskau i Elisabeth Schwarzkopf, oraz świeżością przeżycia samej muzyki i doskonałością techniczną, która wspierana była przez pilną uwagę, wpatrzenie się niemal „jak w obraz" w postać śpiewaka. Osobowość Jana Lisieckiego, dla którego wielkie młodzieńcze przeżycia i emocje zawarte w pieśniach Beethovena i wyrażane w wykorzystanej przez niego poezji, te wołania o miłość, uwielbienie, ale też obawy, rozterki, podziw i rozpacz itd., są czymś odczuwanym najsilniej i najszczerzej, świetnie broniła ten „nierówny" duet przed rutyną i skostnieniem, jakie występuje w tzw. pewnym wieku. Siła i biegłość śpiewaka wystąpiła z towarzyszeniem wrażliwej natury wyjątkowego pianisty. Dały się po koncercie słyszeć głosy, że właśnie w tym recitalu Lisieckiego ze znanym śpiewakiem młody artysta pokazał swoją klasę, przekonał do swych wyjątkowych kompetencji artystycznych.

 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART