GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy śpiewacy w Teatro della’Opera w Rzymie
Strona 7 z 11
W podobnej sytuacji, ale na włoskich scenach, był Zygmunt Zalewski (Sigismondo Zalesky) bas-baryton będący w latach dwudziestych najwyżej cenionym w Europie wykonawcą roli nieszczęśliwego Borysa Godunowa w operze Musorgskiego. Śpiewał tę partię w siedmiu językach na scenach Wenecji, Parmy, Mediolanu, Paryża, Bukaresztu, Lwowa. Pierwszy raz zmierzył się z nią w Teatro Verdi w Trieście w 1920 roku.
Oczywiście nie mogło go zabraknąć na scenie Teatro Costanzi, gdzie pierwszy raz zaśpiewał swą koronną partię 12 marca 1921 roku. Od tego momentu podziwiano go tutaj regularnie przez pięć sezonów, w blisko 20 przedstawieniach Borysa Godunowa. „Kto chce się zapoznać z kreacją operową wielką, potężną i de facto niezrównaną, niech zobaczy Zaleskiego w Borysie Godunowie.” – pisano po jego lwowskich występach. Z niewiele mniejszym powodzeniem kreował też na scenie opery rzymskiej tytułowe partie w Krzysztofie Kolumbie Alberto Franchetti’ego oraz Rigoletta w operze Verdiego. Warto też wspomnieć o zupełnie w kraju nieznanym Nikoli Rakowskim, barytonie, bracie Heleny Rakowskiej. Był solistą Teatro della’Opera w latach 1940-1947.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |