GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPolscy śpiewacy w Teatro della’Opera w Rzymie
Strona 3 z 11
Później oklaskiwano jej kreacje w Rigoletcie (Gilda), Lunatyczce (Amina) i Purytanach (Elwira). Ta ostatnia partia stanie się niebawem jej największym osiągnięciem, będzie ją wielokrotnie śpiewała w weneckim La Fenice, Teatro Real w Madrycie, mediolańskiej La Scali ponadto w Turynie, Monte Carlo, Londynie i Buenos Aires oraz Paryżu, w sumie ponad sto razy.
Wszędzie tam gdzie się pojawiła pisano o niej, że jej występy są „skończonym wirtuozostwem technicznym”, a „Cała jej postać jest pewnego rodzaju zjawiskiem”. W międzyczasie pojawiła się Janina Łukaszewska (mezzosopran, na afiszu Giannina Lukacewska), która debiutowała w Rzymie 22 października 1898 roku partią Magdaleny w dwunastu przedstawieniach Rigoletta. Również dwanaście razy oklaskiwano ją w roli Kaled w Królu z Lahory Masseneta. 26 grudnia 1906 jako Brunhilda w Walkirii Wagnera pojawiła się tutaj Margot Kaftal, która niebawem będzie oklaskiwana w wielkich wagnerowskich partiach – Kundry w Parsifalu i Brunhilda w mediolańskiej La Scali oraz Teatro di Cremona. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |