GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (9)
Strona 8 z 14
Dlatego też reżyserzy poszukując najbardziej wymownej symboliki sytuują akcję swoich inscenizacji w dalekiej przeszłości, naszej rzeczywistości, a bywa że w odległej przyszłości kosmicznej, a nawet świecie po nuklearnych i ekologicznych katastrofach.
Sądzę, że najpełniej o problemach jakie niesie każdorazowo nowa inscenizacja tetralogii świadczą zdania dwóch znakomitych niemieckich reżyserów, prof. Götza Freidricha i Harrego Kupfera: „Od prapremiery Pierścienia Nibelunga minęło już więcej niż sto lat, a my nie przegryźliśmy się jeszcze przez połowę problemów jakie niesie to dzieło”. – wyznał z pierwszy z panów. „W pracy nad tym dziełem nigdy nie dojdzie się kresu”. – powiedział drugi, w dyskusji na temat jego nowej inscenizacji Ringu w Bayreuth w 1988 roku. Oba zdania przytaczam za Józefem Kańskim, który umieścił je we wstępie do recenzji z inscenizacji tetralogii Harrego Kupfera w Bayreuth w 1989 roku.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |