GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie opery Ryszarda Wagnera (9)
Strona 11 z 14
Po wieloletniej nieobecności na krajowych scenach zjechał do Warszawy Andrzej Saciuk by na scenie Teatr Wielkiego wykreować obraz podstępnego Hagena. Nie oznacza to jednak, że do tego czasu stołeczny Teatr Wielki pomijał w swojej historii Pierścień Nibelunga. Najpierw, w 1903 roku, wystawiono Walkirię, z Heleną Zboińską-Ruszkowską w partii Brunhildy, Aleksandrem Bandrowskim w partii Zygmunda i Konradem Zawiłowskim jako Wotanem, dyrygował Vittorio Podesti.
Na premierę kolejnej części przyszło czekać do premiery Zygfryda w 1925 roku. Trzy lata później wchodzi na warszawską scenę Zmierzch bogów.W obu przypadkach dyrygował Adam Dołżycki, reżyserował Adolf Popławski. Tak więc do realizacji całego cyklu zabrakło Złota Renu.
Dla pełnego obrazu dziejów Ringu w Polsce należy jeszcze wspomnieć o gościnnych występach Opery Królewskiej ze Sztokholmu, która w styczniu 1978 roku zaprezentowała na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie, całą tetralogię w reżyserii: Folke Abeniusa, scenografii: Jana Brazda. Dyrygował: Berislav Klobucar. Nie wolno też zapomnieć o Walkirii wystawionej na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, premiera 10 marca 1984 roku. Reżyserował Wolfgang Weit, pierwszym powojennym Wotanem był Romuald Tesarowicz, Brunhildą Hanna Rumowska-Machnikowska. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |