opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

44 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Trudno jest godzić bycie mamą i artystką

Rodzice chcieli, żeby Pani miała konkretny zawód: lekarz, prawnik, inżynier, a nie jakieś tam śpiewanie...

Tak było. Ale mama się w końcu zgodziła, zwłaszcza że egzaminy do szkół artystycznych są wcześniej niż do innych. Złożyłam więc dokumenty do Akademii Muzycznej w Krakowie i się dostałam. 

 

Jak Pani z tego Krakowa trafiła do Wrocławia?

Do Wrocławia przeniosłam się ze względów rodzinnych. Kiedy ukończyłam wrocławską Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego, popracowałam trochę nad techniką z moją mistrzynią Jolantą Żmurko, a następnie stanęłam do przesłuchania i zaczęłam pracować w Operze Wrocławskiej. Miałam to szczęście, że zawodu mogłam się uczyć po pierwsze na deskach teatru, a po drugie: od starszych kolegów i koleżanek, którzy poświęcili sztuce operowej całe swoje życie. Uczyłam się też zawodowej kindersztuby - co wolno na scenie, czego nie, co wypada i komu, kto może sobie pozwolić na więcej, a kto na mniej... Tego akademia nie jest w stanie nauczyć, a to coś bezcennego.

 

Ewa Vesin 3

 

Pierwszy spektakl na deskach Opery Wrocławskiej. Pamięta Pani?

To jeszcze było na studiach, na czwartym roku: spektakl w kooperacji uczelniano-operowej - „Czarodziejski flet” Mozarta. Jednak kiedy już zaczęłam pracować w operze, to zaczynałam od „Złota Renu” Richarda Wagnera. Byłam jedną z cór Renu. Później była „Cyganeria” Giacomo Pucciniego. A później tych partii było wiele... Pierwszą dużą i znaczącą rolą - oprócz „Carmen” Georgesa Bizeta - była Zyglinda w „Walkirii” Wagnera. Pracowałam nad nią prawie dwa lata.

 

We Wrocławiu można Panią zobaczyć prywatnie, a na scenie już nie.

Tęsknię za Operą Wrocławską. Ale przyszedł taki moment, że musiałam podjąć decyzję o tym, że rezygnuję z etatu, żeby rozwijać się dalej. Bo zaczęły spływać propozycje i z Teatru Wielkiego, i z Filharmonii Narodowej, i z Opery Krakowskiej. Telefony zaczynały dzwonić.

 

Nie bała się Pani ryzykować? W Operze etat, jakaś stabilizacja.

Zawsze jest ryzyko, ale je podjęłam: i powoli, małymi kroczkami, zdobywałam kolejne sceny. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART