GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości24. Festiwal George Enescu w Bukareszcie (1)
Strona 6 z 7
W świat innych klimatów przeniosło nas wieczorne spotkanie z Orkiestrą i Chórem Maggio Musicale Fiorentino, które pod batutą Fabio Luisiego pokazały się od jak najlepszej strony w Requiem Verdiego, poprowadzone przez włoskiego dyrygenta z impulsywnym dramatyzmem, plastycznością wyrazu i ciekawym różnicowaniem orkiestrowych barw. Luisi budował mocno skontrastowane obrazy dźwiękowe i osiągał intrygujące efekty wyrazowe pomiędzy częściami o skupionym i modlitewnym nastroju oraz ogniwami o wręcz operowym rozmachu.
Pięknie wypadły wszystkie sekwencje solowe, które z przejęciem śpiewali Hibla Gerzmava (sopran), Veronica Simenoni (mezzosopran), Piero Pretti (tenor) i Riccardo Zanellato (bas). W kolejny wieczór ten sam maestro na czele przywołanego zespołu z Florencji stawił się ponownie przed festiwalową publicznością, tym razem w programie, na który złożyły się dwie pozycje: I Koncert D-dur op.6 Niccolo Paganiniego oraz III Symfonia George’a Enescu.
Solistą we wzmiankowanym koncercie był rosyjski skrzypek (i zarazem dyrygent) Sergei Krylov, który skierował całą swoją uwagę na wirtuozowski charakter utworu, wzbudzając podziw publiczności dla swoich niebywałych umiejętności technicznych. Jednocześnie trzeba też przyznać, że nastrojowe i przynoszące oczekiwane wytchnienie Adagio espressivo wypadło w jego interpretacji powabnie i tajemniczo. Z kolei III Symfonia Enescu w ujęciu Fabio Luisiego oddziaływała niezwykle wysoką temperaturą emocjonalną i utrzymywała uwagę słuchacza w stałym napięciu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |