GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Czarodziejski flet lub Pieśń Matki” w Opéra de Lille
Strona 5 z 5
Nie sposób jednak nie docenić w tej realizacji niebywałej konsekwencji w budowaniu złożonej z dogłębnie przemyślanych idei konstrukcji artystycznej, na którą publiczność Opery w Lille zareagowała wyjątkowo pozytywnie entuzjastycznymi brawami. Oprócz reżysera przypadły one także w udziale obsadzie solistów, która w większości prezentuje dość wyrównany, choć nieporywający poziom.
Na jej tle zdecydowanie się wyróżnia śpiewająca z ujmującą wrażliwością partię Królowej Nocy Aleksandra Olczyk, w której wykonaniu pozornie doskonale wszystkim znane arie niespodziewanie zatracają swój złowieszczy charakter i nabierają niezwykle szczerego i tragicznego wymiaru.
W rolach Papageny i Papageno obsadzono tworzących zgraną, choć niczym szczególnym się nie wyróżniającą parę Tatianę Probst i Klemensa Sandera, w Paminę wciela sie Ilse Eerens, natomiast występujący jako Tamino Tuomas Katajala paradoksalnie wzbudza większe zainteresowanie podawanym z zaangażowaniem tekstem Claudii Castellucci niż dość przeciętnymi walorami wokalnymi. Nieprzekonująco wypada też rola Sarastro, do czego przyczynia się pozbawiony odpowiedniej głębi i ciemnego nasycenia bas Tijla Faveytsa. Największym rozczarowaniem okazuje się jednak powierzchowna interpretacja stojącego na czele Orkiestry Narodowej Lille Eivinda Gullberga Jensena, niezdolna do kreowania plastycznych planów dźwiękowych oraz wydobywania smakowitych i błyskotliwych detali czarującej instrumentacji Mozarta. Ogólnie zatem rzecz ujmując, poziom muzyczny prezentowanej realizacji nie dorównuje jej frapującej, choć niewątpliwie wysoce kontrowersyjnej, warstwie inscenizacyjnej. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |