opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

92 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Rozmowa z Wiolettą Chodowicz śpiewaczką Opery Krakowskiej

Czy Pani bardzo się spala w roli Madama Butterfly?

Kreowanie tej roli jest ogromnym wysiłkiem psychicznym i fizycznym. ale daje wiele satysfakcji. Owszem, w czasie prób zdarza mi się być bliską „rozklejenia. Szczególnie w ostatniej arii, gdy śpiewam do dziecka: „Zapamiętaj tę twarz, spójrz na mnie...“. Podczas przedstawienia nie płaczę, moja percepcja skupiona jest na czymś innym.

Pewna doświadczona śpiewaczka stwierdziła, że: „Nie Wagner lecz Verdi zdziera głosy śpiewaczek“. Czy Pani to potwierdza?

Ja bym tego tak nie powiedziała. „Zdziera głos“ niewłaściwie śpiewanie i wykonywanie źle dobranego repertuaru. Nie można obciążać odpowiedzialnością kompozytora. Trzeba brać pod uwagę możliwości swojego głosu, jego predyspozycje do wykonywania utworów poszczególnych kompozytorów.

Chodowicz 1

Jak Pani pertraktuje z reżyserami w przypadku dużej rozbieżności wizji danej roli. Czy były przypadki rezygnacji z wystąpienia w przedstawieniu?

Nie zdarzyło mi się rezygnowanie z przedstawienia. Zdarzają się sytuacje innego spojrzenia na rolę. Wtedy staram się zrozumieć intencję reżysera, zadaję pytania, przedkładam swoje stanowisko w interpretacji roli. Nie chciałabym znaleźć się w takiej sytuacji, że „zderzam się ze ścianą“. Przecież wcześniej rezerwuję sobie czas na przedstawienia, nie chciałabym rezygnować. Reżyser ma za zadanie przekonać śpiewaka do danej interpretacji określonej roli. Jestem w stanie dostosować się do różnych sytuacji, które mają sens. Zawsze staram się dowiedzieć jaki jest sens i cel danego zadania aktorskiego, staram się to zrozumieć, próbuję odnaleźć to w sobie.

Jakie miejsce zajmuje wysokość gaży w przyjęciu danej propozycji występu?

Ktoś kiedyś powiedział, że idealną sytuacją w przyjęciu propozycji roli jest spełnienie trzech „P“ czyli: przyjemności, prestiżu i pieniędzy. Przynajmniej jedno „P“ musi być spełnione. Celowo wymieniłam te czynniki w takiej kolejności. Gdy się te wartości spotkają, to jest komfortowa sytuacja.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART