opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-222.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

61 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Samson i Dalila” Saint-Saënsa w Opéra national de Paris

Na szczęście to rozczarowanie stroną wizualną nowej produkcji zostaje w znacznej mierze zrekompensowane fantastycznym poziomem muzycznym wykonania, porywającym i przykuwającym uwagę przez cały czas trwania spektaklu. Zawdzięczamy to przede wszystkim stojącemu na czele Orkiestry Opery Paryskiej Philippe’owi Jordanowi, który porusza słuchaczy już od samego początku pełnym smutku i rozpaczy klimatem brzmienia interwencji chóru ucieleśniającego uwięzionych Izraelitów.

Samson i Dalila,Paryz 6

Dyrygent doskonale czuje i przekazuje odbiorcy wszystkie odcienie muzyki, nasyconej w równej mierze namiętnością, nadzieją i marzeniami, co chęcią walki o wyzwolenie. Potrafi też bezbłędnie wydobywać z partytury Saint-Saënsa dramatyczne napięcia, bogactwo szczegółów, frazy orkiestry wyrażające intensywne przeżycia kolejnych bohaterów lub zbiorowości, rytmiczne i kolorystyczne niuanse czy wysmakowane orientalizmy.

Samson i Dalila,Paryz 7

Dużą satysfakcję sprawia jak najlepiej się prezentująca obsada solistów. Na jej czele stoją gruzińska mezzosopranistka Anita Rachvelishvili, która w roli Dalili olśniewa swoim okrągłym, gęsto nasyconym i predysponowanym do oddania szerokiej palety afektów głosem o dźwięcznym i głębokim dole, oraz łotewski tenor Aleksandrs Antonenko, zdolny do sugestywnego przekazywania miotających kreowaną przezeń postacią uczuć i emocji. Celnie zostały także obsadzone role drugoplanowe, ze szczególnym uznaniem dla francuskiego basa Nicolasa Cavalliera, poruszająco śpiewającego partię hebrajskiego Starca. I to właśnie porywająca i prowadzona z polotem i rozmachem interpretacja muzyczna tej zbyt rzadko pojawiającej się na scenach teatrów lirycznych pozycji ratuje nową produkcję Opery Paryskiej.

                                                                            Leszek Bernat


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART