GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFestiwal operowy w Lyonie
Strona 7 z 7
Pomysłowo zaplanowana przestrzeń ukazuje zdewastowany teatr, w którym rozmieszczeni początkowo z przodu sceny muzycy orkiestry, po tym jak stary człowiek - Śmierć przywraca niektórych z nich - po uprzednim zakatrupieniu - do życia, w przeszywającej ciszy wstępują na umieszczony z tyłu podest i kontynuują swoją grę. To tak jakbyśmy uczestniczyli w odwiecznym powrocie: wojny, przemocy, zniewolenia.
Oprócz porażającego złowrogo brzmiącym i gęsto nasyconym basem - o zdawałoby się nieograniczonej skali - Piotra Micińskiego (Śmierć), przykuwającego też uwagę niepospolitą aparycją i dramaturgicznym temperamentem, wszyscy pozostali soliści to uczestnicy programu lyońskiego Studio de l’Opéra, którzy debiutując w rzeczonej realizacji zdradzają już niemały potencjał wokalno-sceniczny (zwłaszcza Samuel Hasselhorn jako Cesarz).
Zaś wspierająca groteskową alegorię i utrzymana w eklektycznym stylu warstwa muzyczna znajduje tutaj idealnego rzecznika w osobie dyrygenta Vincenta Renauda, potrafiącego uwydatnić jej wręcz wibrującą intensywność i prześmiewczo-satyryczny charakter, wydobyć ukryte lub celnie parodiowane odniesienia do rozmaitych estetyk dźwiękowych, a niekiedy podkreślić nawet nieprzeczuwane i poruszające piękno. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |