GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBachowskie spojrzenie na barok i klasycyzm
Strona 3 z 6
Ten utalentowany muzyk prowadził od klawesynu Akademię Bachowska, a także Capellę Cracoviensis, pilnując wejść śpiewaków i instrumentalistów, nadając dynamikę i tempa. Klawesyn, będący pełnowartościową kopią XVIII wiecznego włoskiego instrumentu, został wykonany kilka lat temu na Sardynii i nadano mu zewnętrznie formę dużej drewnianej zabawki, pomalowano na kolor jaskrawo czerwony z niemalże ludowymi esami-floresami.
Festiwal szczególnie uhonorował wiolonczelę i tutaj zaprezentowano nam kilka ciekawych instrumentów traktowanych w sposób barokowy, tj. grając bez nóżki, bez wibracji, na organicznych strunach i starym modelem smyczka. Przez estrady Festiwalu przewinęła się plejada dobrych instrumentalistów, grających komplet solowych Suit Bacha, ale także tworzących wraz z organami lub klawesynem basso continuo, tu wspomnę Teresę Kamińską i Aleksandrę Buczyńską. W Suitach swoje wizje tych dzieł zaprezentowali muzycy różnych pokoleń. Np. Agnieszka Oszańca pokazała w 4 Suicie muzykę brzmiącą surowo, pełną przydźwięków i niewyklarowanych akordów, natomiast w wirtuozowsko pomyślanej 6 Suicie usłyszeliśmy w wykonaniu Konrada Górki jakie możliwości daje tutaj 5-strunowa wiolonczela piccolo. To była jedna z większych ciekawostek Festiwalu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |