GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBachowskie spojrzenie na barok i klasycyzm
Strona 2 z 6
Solidny recital na tym instrumencie dał włoski muzyk Matteo Messori w Kościele Pokoju w Jaworze, bo w Kościele Pokoju w Świdnicy do muzycznego użytku nadają się tylko małe organy nad ołtarzem, a duże wymagają renowacji.
Matteo – muzyk bardzo sprawny i zmotywowany ratował program Festiwalu w przypadku absencji innych wykonawców i na małych organach – pozytywie z jedną klawiaturą – zapewniał basso continuo wybranym kompozycjom.
Zgodnie z programem jeszcze poprowadził od tych „organków” wzorowanych na instrumencie zabytkowym, ale wykonanych z drewna w 2009 roku przez firmę H. Klop, koncert wokalno-instrumentalny w świdnickim Kościele św. Józefa złożony z Mszy Mozarta z solem organowym oraz drobnych utworów sakralnych Haydna i Mozarta. Matteo Messori napisał też ciekawy esej w drukowanym folderze Festiwalu zestawiając włoską i niemiecką sztukę organową, stał się więc jednym z najważniejszych bohaterów świdnickiego święta muzycznego. Drugim kluczowym instrumentem był klawesyn, nieodzowny w muzyce barokowej składnik basso continuo, przy którym najczęściej zasiadał dyrektor i demiurg festiwalowych zaskoczeń Jan Tomasz Adamus. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |