GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościGombrowicz dobrze śpiewany
Strona 1 z 3
Czy Operetka Witolda Gombrowicza może przybrać formę opery? Michał Dobrzański udowodnił, że może. Tekst tego pełnego ironii dramatu przełożony na arie, duety, tercety, recytatywy i sceny baletowe niesie przesłanie pisarza równie dobrze, jak parodiujące klasyczną operetkę przedstawienie w zwykłym teatrze. Michał Dobrzański dobrze wykorzystał warsztat kompozytorski epoki postmodernizmu, gdzie wszystkie chwyty, cytaty, stylizacje i aluzje melodyczne są możliwe.
W istocie jawnych cytatów nie ma wiele, a stylizacje są na tyle przetworzone, że trudno im przypisać konkretny adres, co tylko dobrze świadczy o inwencji młodego twórcy. Jeśli coś można zarzucić kompozytorowi (reżyserowi także) to brak konsekwencji, bo nie wszystkie kwestie libretta operowego są śpiewane. Kluczowe dla dramatu dialogi w II akcie „rewolucyjnym” śpiewacy mówią, a właściwie krzyczą. I tu powstaje problem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |