GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Simon Boccanegra” Verdiego w Opéra d’Avignon
Strona 5 z 5
Po dwudziestu pięciu latach Simon odnajduje swoją córkę (Amelię Grimaldi) i pragnie doprowadzić do pokoju pomiędzy wszystkimi mieszkańcami miasta, wszakże zostaje podstępnie otruty przez podłego spiskowca Paolo Albianiego (Lionel Lhote). Rola Amelii przypadła w udziale Holenderce Barbarze Heveman, która szczytowy okres kariery ma już wyraźnie za sobą, o czym świadczy między innymi mocno już „rozchwiany” sopran, co nie przeszkadza jej w skutecznym ukazywaniu porywów miłosnych więzionej w pałacu Fieski dziewczyny.
Zakochanym w niej młodym patrycjuszem Gabrielem Adorno jest sprawny wokalnie Giuseppe Gipali, poruszający zaangażowaniem scenicznym i piękną tenorową barwą, choć nieco rozczarowujący dość ograniczonym wolumenem solidnie wyszkolonego głosu. Doskonale sobie znaną, bo wykonywaną już w przeszłości na wielu europejskich scenach, partię Jacopo Fiesco z wielkim powodzeniem – potwierdzonym gorącymi brawami publiczności – śpiewa Wojtek Śmiłek. Przykuwa on uwagę szlachetnym brzmieniem swego nienagannie prowadzonego głosu basowego, nieprzeciętną muzykalnością, sugestywną i stylową interpretacją oraz niepospolitą aparycją i swobodą sceniczną. Jego występ w znacznym stopniu przyczynia się do podniesienia atrakcyjności tego wszakże rozczarowującego - jak już wspomniałem wyżej - pod względem intrumentalnym przedstawienia. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |