GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Simon Boccanegra” Verdiego w Opéra d’Avignon
Strona 3 z 5
Zapewne dlatego francuski reżyser Gilles Bouillon i współpracująca z nim scenografka Nathalie Holt zdecydowali się na wykreowanie na scenie rzeczywistości o czarnym i ponurym, w dużej mierze niemalże szekspirowskim charakterze. Ograniczone do niezbędnego minimum i ciemne dekoracje skutecznie służą jako tło dla bezlitosnej walki o władzę, a zarazem miejsce, w którym rozpalają się do czerwoności pasje miłosne.
Symbolizujący ową władzę tron zamienia się w grób, prowadzące do więzienia schody przywołują brutalne metody działania każdej dyktatury i sugerują ukryte cierpienia poszczególnych postaci. Wszystko odbywa się w klimacie tajemnicy i sekretów, a głównym elementem owej minimalistycznej scenografii staje się zręcznie prowadzona oraz nieustannie oscylująca pomiędzy półmrokiem i nielicznymi rozjaśnieniami gra świateł (Michel Theuil). Wreszcie niebieskie i nawiązujące do scenerii wzburzonego morza tło staje się celnie dobraną metaforą targających bohaterami ambicji i namiętności. Można się oczywiście zżymać na ten może aż do przesady skromny wystrój scenograficzny, wszakże to pełne zaufanie inscenizatorów do dramaturgicznej siły w żadnym wypadku nie wymagającej plastycznego wsparcia warstwy muzycznej dobrze temu spektaklowi służy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |