GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEugeniusz Oniegin, albo dzieje jednego słomkowego kapelusza
Strona 10 z 10
Scenerii dostarcza odtworzona po środku architektura parkowa, a zmiany miejsca akcji sugerują obroty sceny oraz towarzyszące im zmiany oświetlenia: wschód słońca, następujący po scenie pisania listu, przesuwający fotel z siedzącym w nim Onieginem, zatopionym w lekturze listu od Tatiany, wreszcie żywe statuy (Aleksandr Rodczenko wspominał, iż za czasów jego ojca tworzyli je pańszczyźniani chłopi obsypani ryżowym pudrem), przypominające wizerunki Hestii z pochodnią w dłoni.
Scenerię tę uzupełniają w zasadzie historyczne kostiumy, choć bardziej odnoszące się do czasów kompozytora niż poematu Aleksandra Puszkina, stanowiącego podstawę operowego libretta. Jak z tego widać, krytyków nigdy nie sposób zadowolić: jak inscenizacja jest nowoczesna – źle, jak staroświecka też niedobrze… Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |