GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEugeniusz Oniegin, albo dzieje jednego słomkowego kapelusza
Strona 2 z 10
Ale kiedy trzeba, w ustępach baletowych, w walcu, polonezie czy mazurze, wydobywa zarówno ich wdzięk i taneczność, jak i burzliwość, gdy stanowią tło dla rozgrywających się konfliktów.
Na pierwszą część wrocławskiego przedstawienia „Eugeniusza Oniegina” składają się sceny z życia rosyjskiej prowincji, poświęcone rodzinie Łarinów. Dominuje w nich historyczna i miejscowa rodzajowość, z którą w pełni korespondowałby skądinąd usunięty chór żniwiarzy, oddających dziedziczce hołd. Od przybycia z wizytą Leńskiego z Onieginem, akcja ogniskuje się wokół jego słomkowego kapelusza, który nieopatrznie powierza niani Filipiewnie, sprawującej odtąd kontrolę nad nim, a za jego pośrednictwem i nad jego właścicielem. W ten sposób kapelusz trafia do sypialni Tatiany, w której nieci uczucie do nieznajomego, który zjawił się jakby wprost z kart czytanych przez nią romansów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |