GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEugeniusz Oniegin, albo dzieje jednego słomkowego kapelusza
Strona 7 z 10
Z kolei Igor Stroin śpiewał z większym wyczuciem stylu i pewną dozą subtelności, ale jego sylwetka nie pozwalała uwiarygodnić tej postaci, zwłaszcza że kostiumolog raczej mu w tym nie pomogła. Zwłaszcza w karykaturalny strój przyodziała go podczas maskarady z okazji urodzin Tatiany, Onieginowi zaś każąc się pojawić w przebraniu niedźwiedzia, co Mariusz Godlewski potrafił wygrać z kocia wręcz zręcznością.
Z obydwu odtwórczyń Tatiany – Magdalena Molendowska dysponuje lepiej ustawionym głosem i bardziej rozwiniętą techniką operowania nim, podczas gdy śpiew Joanny Zawartko odznacza się większą dozą ekspresji. Obydwie w kluczowej scenie pisania listu wykazały się na przemian w równej mierze liryzmem, co i dramatyzmem, odznaczając się jednocześnie znaczną kulturą wokalną, sprawiającą, że nawet w ustępach wykonywanych fortissimo i przebiegających w wysokim rejestrze, ich głosy nie przybierały ostrego zabarwienia, ani forsownego brzmienia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |