GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEugeniusz Oniegin, albo dzieje jednego słomkowego kapelusza
Strona 8 z 10
Jadwiga Postrożna to teraz najlepsza Olga w Polsce, a może, trawestując arioso Oniegina, „jeszczo dalsze”. Piękny głos o rozległym wolumenie, a przy tym dość elastyczny, pozwolił stworzyć obraz chyba jedynej postaci, potrafiącej cieszyć się z życia zamiast we wszystkim dopatrywać się powodu do cierpień.
Niewiele ustępuje jej Katarzyna Haras, dysponująca lżejszą odmianą mezzosopranu, zgodną z młodzieńczą naturą postaci, oraz na poły chłopięcą sylwetką (w „Kawalerze srebrnej róży” wcieliła się w Oktawiana), co nie jest bez znaczenia, jeśli zważy się, iż na początku spektaklu przebrana została w kostium huzara. Edward Kulczyk z drugiej obsady wreszcie dysponował odpowiednimi warunkami wokalnymi w epizodycznej, stąd często lekceważonej wykonawczo, niemniej istotnej partii Triqueta, którego występ ogranicza się do odśpiewania kupletów, wymagających wszelako wdzięku, by zabrzmiały w należyty sposób. Poza tym, w jego wydaniu można było wreszcie zrozumieć występującą w nich francuszczyznę. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |