GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWojna Prokofiewa z Gergievem
Strona 4 z 4
Ciekawy jest dobór solistów – Gergiev podkreśla, iż dał szansę młodym wykonawcom. Przede wszystkim Natasza – sopran Aida Garifullina, zwyciężczyni Operaliów w 2013 roku, to doskonały wybór. Śpiewa znakomicie, jest autentyczna jako aktorka i po prostu ładna. Świetnie wygląda zarówno w krótkiej sukience, jak i w obcisłych spodniach. Jako Andriej Bołkoński wystąpił Andrei Bondarenko, baryton bardzo poprawny, choć bez wyrazu, zwycięzca konkursu BBC w Cardiff.
Jako Pierre Bezuchow wystąpił tenor o niezbyt ładnym, nieco skrzeczącym głosie Yevgenij Akimov, ale doskonale pasujący do misiowatego wyobrażenia o tym bohaterze Tołstoja. Rewelacyjnie wstrzelił się we współczesnego dandysa młody tenor Ilya Selivanov kreujący postać Kuragina. Nie sposób wymienić wszystkich, bo w tej monumentalnej operze występuje około 70 solistów. Postacie historyczne są również bardzo starannie obsadzone. Napoleon Bonaparte to Vasily Gerello, baryton o pospolitym brzmieniu i wyglądzie. O wiele lepszy jest Kutuzow, Gennady Bezzubenkov, typowy rosyjski bas, swym zawiesistym, głębokim głosem wykonuje z przekonaniem najbardziej znaną arię (Wieliczawaja, w sołniecznych łuczach), na której opiera się główny patriotyczny motyw całej opery. Gdy się jednak odbiera to dzieło w kontekście wydarzeń bieżących, nieustannych manewrów i mocarstwowych prowokacji i tzw. „zielonych ludzików” to wrażenia muzyczne są nieco skażone zbytnią dosłownością przekazu ideowego i wizualnego. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |