opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




13 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

29 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Eliasz” Helmutha Rillinga

Z kolei niemiecka sopranistka Christiane Iven z początku wydawała się prawie idealną odtwórczynią najwyższej partii wokalnej, jej ciepły i dźwięczny głos liryczny i niezmienny uśmiech na twarzy robiły dobre wrażenie, ale była raczej kimś „klasycznie nieobecnym”, a nie współuczestnikiem tej epickiej opowieści. W końcowej części oratorium, gdy przyszło jej zaśpiewać kilka wysokich mocniejszych dźwięków, głos wydał się nieco płaski.

Rilling Helmuth 658-340

Atrakcją wieczoru był krótki fragment z udziałem chłopięcego sopranu. Ponoć Krzysztof Kusiel-Moroz przyprowadził na próbę dwóch solistów z Warszawskiego Chóru Chłopięcego, „lepszego” i „rezerwowego”. Pierwszego jednak „zjadła trema” i nie mógł wydobyć głosu. Pozostał drugi, śpiewający absolutnie z pamięci, ślicznym naturalnym, choć lekko nieczystym głosikiem, co oczywiście brzmiało całkiem wzruszająco i przysporzyło całemu koncertowi wiele blasku. W drugiej części koncertu do Christiane Iven i Ewy Marciniec dołączyły jeszcze dwie solistki wyłonione z filharmonicznego chóru, aby zaśpiewać melodyjny kwartet żeński. Drugim sopranem zaśpiewała Inga Poškutė urodzona w Kownie na Litwie, a pierwszym altem Jolanta Kaczyńska-Lechnio. Było to wzorowe wykonanie, a chórzystki okazały się w pełni równoprawnymi partnerkami solistek, pod względem wolumenu, jakości i barwy głosu, wreszcie intonacji, co w przypadku obsadzenia głosów środkowych może stać się problemem. Wart odnotowania był też krótki występ pierwszego wiolonczelisty Roberta Putowskiego, który najpierw solo, a później towarzysząc Wojciechowi Gierlachowi, zaprezentował cudowny, miękki i nośny dźwięk, jaki można byłoby przypisać wyłącznie instrumentom Stradivariego. Dwukrotne wykonanie oratorium Eliasz w Filharmonii Narodowej trzeba uznać jako udane i ciekawe, zaś dla Chóru był to ważny sprawdzian przed nadzwyczajnym zadaniem, IX Symfonią Beethovena z Filharmonikami Berlińskimi pod dyrekcją Simona Rattle’a.

                                                                      Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART