opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




13 maj 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 674-109.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

54 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Eliasz” Helmutha Rillinga

Tyle na ten temat z ust wielkiego muzyka, który jednak dyrygowanie bez partytury zachowywał niemal wyłącznie do programów czysto symfonicznych. Natomiast przy operach, dziełach wokalno-orkiestrowych czy koncertach instrumentalnych, z udziałem solistów i chóru artysta ten z reguły posługiwał się partyturą, choć w jego pojęciu dyrygowanie bez nut było bardziej naturalne. Helmuth Rilling posunął się o krok dalej i na szczęście skończyło się tylko na strachu i drobnych opóźnieniach niektórych grup wykonawców. Soliści trzymali swoje nuty i nie mieli wątpliwości czysto technicznych.

Wojciech Gierlach 336-557

Gwiazdą koncertu był bas-baryton Wojciech Gierlach, który wykonywał tytułową i zarazem najtrudniejszą oraz najdłuższą partię. Przez cały czas doskonale panował nad wyrównanym w brzmieniu, silnym głosem. Prowadził frazy w sposób zdecydowany, ale bez nadmiernego wysiłku, potrafił też w sekwencjach piano wynieść się swobodnie na poziom romantycznego liryzmu, pokazać piękną kantylenę. W interpretacji Wojciecha Gierlacha dał się też dostrzec wyraźnie składnik emocjonalny – czuło się, że Eliasz to nie tylko biblijny prorok, ale żywy człowiek. Ewa Marciniec, alt, imponowała pięknym, gęstym w barwie i skupionym głosem i dzielnie sekundowała Eliaszowi. Tenor Karol Kozłowski, znany m.in. z bardzo obiecującego nagrania cyklu pieśniarskiego „Piękna  młynarka” Franciszka Schuberta, wykonał swoją dużo mniejszą partię w miarę poprawnie, starając się dodać trochę aktorskiej ekspresji, choć jego głos nie należy do najlepiej opartych i wyrównanych w całej skali.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART