GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwie Anity konkurują o Aleksandra, a Ildar się im przygląda…
Strona 2 z 5
Z kolei Micaëla, druga postać kobieca w operze Bizeta, umiejętnie wygrywa przywiązanie Joségo do matki, nieprzecietą z nią pępowinę, i wynikające z tego wyrzuty sumienia rozumiane jako przyczynienie się do jej zbliżającej się śmierci. Swoją arię z III aktu, w której zwraca się o wsparcie do Najwyższego, zaśpiewała wyrównanym głosem, który nawet w ustępach, wykonywanych zgodnie z kompozytorską wskazówką fortissimo, nie brzmiał w sposób krzykliwy czy wysilony.
O tym, że Micaëla i Don José byli sobie pisani, wskazuje nie tylko powinowactwo charakterów, ale i pokrewieństwo ich wysokich głosów, szczególnie zgodnie brzmiących w lirycznym duecie z I aktu.
W roli Joségo pojawił się wielce obiecujący tenor z Łotwy - Aleksandrs Antonenko. Jest to zawodnik wagi ciężkiej, gdy idzie o powierzchowność, ale dzięki swemu głosowi i śpiewowi z każdą chwilą wręcz przystojnieje w uszach. W oczach, zresztą, także. Szczególnie pięknie wypadł w ich ujęciu muzykalnie zaśpiewany duet z I aktu, zakończony ekspresyjnym falsetem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |