opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

32 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Czerwone maki na połowieckich stepach, albo Czerniakow gra w puzzle z Borodinem”

Poza tym po prologu następuje akt połowiecki, czyli drugi, dopiero po nim pierwszy, przy czym, wbrew logice zaczyna się od arii Jarosławny oraz prośby jej dwórek o interwencję w związku z porwaniem przez jej brata, księcia Halickiego, jednej z nich, i dopiero teraz dokonuje się przejście do sceny orgii u księcia Halickiego (polegającej między innymi na podrzucaniu do góry jednej z przybyłych kobiet, co ma już w Metropolitan tradycję, jeśli zważy się podobne rozwiązanie w tańcu żniwiarzy w „Eugeniuszu Onieginie”), a więc w takim układzie swoistej retrospekcji, po której dokonuje on próby przejęcia władzy w Putywlu, udaremnionej przez podejście Połowców pod miejskie mury.

Kniaz Igor 03

Po lamencie Jarosławny z czwartego aktu pojawia się finał z poprzedniego, czyli trzeciego, kiedy Igor ucieka z niewoli, a jego syn pozostaje z ukochaną córką chana Kończaka, po czym następuje przejście do dalszej części ostatniego. W ten sposób ulega załamaniu dramaturgia, albowiem po wyjątkowo efektownym akcie połowieckim, zawierającym ciąg arii, chórów i rozbudowaną scenę baletową, wyczerpuje się zewnętrzna okazałość, a kolejne akty nie są w stanie zrównoważyć jego siły oddziaływania, zwłaszcza że zrezygnowano z otwierającego trzeci akt marsza Połowców, w swej dysonansowej harmonice stanowiącego mocny akcent muzyczny. Przyznam się, że wolałbym już przeplatanie scen z rozgrywającego się na Putywlu pod nieobecność Igora aktu pierwszego z numerami muzycznymi drugiego aktu połowieckiego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART