GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Z miłości do Chopina”
Strona 1 z 4
Po uwerturze i podniesieniu kurtyny, to właśnie mazurek otwiera „Coppelię”, a że akcja rozgrywa się gdzieś w Polsce, czyli z perspektywy Paryża daleko na Wschodzie, a więc nie może zabraknąć i czardasza.
Co prawda Chopin nie napisał muzyki baletowej, ale jego mazurki i walce, zinstrumentowane przez Maurice’a Kellera i Aleksandra Głazunowa, złożyły się na „Sylfidy”, wystawione w układzie Michaiła Fokina. W przypadku baletu Léo Delibesa pojawia się jeszcze cytat z Moniuszki.
Muszę przyznać, że po Giorgio Madii spodziewałem się większej pomysłowości w wystawieniu tej klasycznej pozycji baletowej. Znałem jego wcześniejsze realizacje z Opery Krakowskiej. Przede wszystkim odznaczającego się wyjątkową inwencją „Kopciuszka” do muzyki Rossiniego, w którym zwyczajne rekwizyty w nieoczekiwany sposób potrafiły zmieniać swoje przeznaczenie i niepostrzeżenie przeobrażać się w nowe przedmioty, na przykład karocę utworzoną z ciał tancerzy i obracających się parasoli. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |