GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Z miłości do Chopina”
Strona 2 z 4
Czy też sam Kopciuszek i służba, stanowiący dla swego państwa nic nie znaczące tło, skoro noszący kostiumy w te same desenie, co tapety na ścianach. Także inscenizacja „Orfeusza i Eurydyki” Glucka, w której śpiewakom przydane zostały taneczne sobowtóry, odznaczała się znaczną urodą sceniczną. Tym razem mieliśmy natomiast do czynienia z bardzo akademickim odczytaniem partytury Delibes’a i jej przełożeniem na ruch sceniczny.
Zaledwie dwa razy dała znać o sobie inscenizacyjna odkrywczość, choć trudno jednoznacznie rozstrzygnąć o jej autorstwie: czy zawdzięczamy ją choreografowi czy też może dekoratorowi?
Otóż dwukrotnie w scenach, rozgrywających się w pracowni Coppeliusa, twórcy tajemniczych automatów, ożywa mechaniczny teatrzyk homunkulusów, składanych przezeń, niczym przez Frankensteina, z oderwanych kończyn, tułowi i głów, a których ruchy mogły wprawić co wrażliwszych widzów w oczopląs. Natomiast w ostatniej, weselnej odsłonie, na wzór wspomnianych automatów zachowują się uczestnicy biesiady, zasiadający przy podłużnym stole. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |