GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Z miłości do Chopina”
Strona 4 z 4
Wbrew tradycji wykonawca Coppeliusa nie był ucharakteryzowany na starca, lecz jawił się młodym człowiekiem, tyle może, iż nieco demonicznym, również za sprawą swego czarnego kostiumu, kontrastującego z pastelowymi tonacjami pozostałych postaci.
„Coppelia” po raz trzeci powróciła na afisz Opery w powojennym Wrocławiu. Po raz pierwszy pokazano jej niekompletną wersję w 1964 roku w opracowaniu Stanisława Miszczyka, a w 1977 wystawiono ją w postaci integralnej i kanonicznej, w choreografii Teresy Kujawy.
Obecna jej inscenizacja doskonale wpisuje się w okres karnawału, z którego klimatem współgra epizod teatru w teatrze, na którego scence weselnych gości zabawia grupa tańczących śnieżynek (wcieliły się w nie uczennice studium baletowego), ale raczej nie będzie wyznaczać przełomu w dotychczasowej tradycji wykonawczej tego utworu. Godzi się wszakże odnotować, iż po raz pierwszy od dłuższego czasu odstąpiono od praktyki wykorzystywania podkładu muzycznego „z puszki”, czyli nagrania, przywracając żywe wykonanie partytury przez orkiestrę, poprowadzoną przez Tadeusza Zatheya ze znacznym polotem, jak przystało na muzykę skomponowaną na potrzeby sztuki tańca. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |