opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 maj 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

24 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Rodelinda”, albo na biegunach wokalnych rejestrów

W odniesieniu do głosu Franca Fagiolego można by stworzyć nową kategorię – bohaterski (dramatyczny) kontratenor koloraturowy o bardzo szerokim wolumenie, swobodnie poruszający się od rejestru tenorowego do sopranowego, przy czym do tego pierwszego przechodzi bardzo płynnie, nie stosuje natomiast manierycznego sięgania do rejestru barytonowego, skądinąd naturalnego na ogół dla tego rodzaju śpiewaków, a który stanowi odpowiednik ekspresyjnego rejestru piersiowego w przypadku głosów kobiecych. Kontratenorzy lubią w ten sposób udowodnić, że nie padli, niczym Farinelli, ofiarą konnego wypadku, a ich sztuka jest wynikiem wyłącznie doskonale opanowanej techniki.

Rodelinda 2

W ustępach da capo, obyczajem śpiewaków z epoki Haendla, wprowadza własne, dodatkowe ozdobniki np. w Confusa si miri l’infida consorte, zamykającej pierwszy akt, czy Vivi tiranno z trzeciego, poruszając się niekiedy na pograniczu wokalnej ekwilibrystyki. Jednocześnie w arii Con rauco mormorio piangono z drugiego aktu, z obojami w tle, ilustrującymi odpowiadające mu echo, udowodnił, że nieobca jest mu umiejętność śpiewania legato i pogłębiona ekspresja wokalna.

Rodelinda 3

Bas Ugo Guagliardo nie tylko dysponuje dźwięcznym głosem, ale wykorzystuje go do wokalnego i psychologicznego uwiarygodnienia śpiewanej postaci. W tym celu posługuje się bogatym zestawem odcieni różnicowanej barwy i dynamiki, dobieranych w zależności od sytuacji oraz retorycznych potrzeb partii podstępnego i wiarołomnego Garibalda.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART