opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

21 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Łaskawość Tytusa” w Opéra de Marseille

Śpiewający z dużą wrażliwościąpartię Tytusa i nadający sens każdemu słowu włoski tenor Paolo Fanale ukazuje swego bohatera nie tyle w roli autorytatywnego cesarza, co raczej jako przyjaciela i kochanka, który doświadczając zdrady i niewdzięczności potrafi pomimo wszystko okazać swą niebywałą wielkoduszność i niemalże nadludzką zdolność do wybaczania. W pozostałych rolach z powodzeniem występują francuska sopranistka Clémence Barrabé (Servilia), mezzosopranistka Christine Tocci (Anniusz) i imponujący pięknie nasyconym barytonem Josef Wagner (Publiusz). Wszakże najgorętsze owacje przypadły w udziale amerykańskiej mezzosopranistce Kate Aldrich, która w partii Sekstusa wprost poraża swą nieprzeciętną osobowością sceniczną, mistrzostwem technicznym oraz swobodnym i naturalnym, ale zarazem jakże precyzyjnym wokalizowaniem.

Laskawosc Tytusa 5

Odpowiedzialny za warstwę inscenizacyjną David McVicar przyzwyczaił nas już do swej żywiołowej kreatywności, zdawało by się niewyczerpanej wyobraźni, wymykających się rutynie rozwiązań sceniczych, również w zakresie repertuaru barokowego, o czym świadczą chociażby: przygotowana przezeń w brukselskim Théâtre de la Monnaie niezapomniana Agrypina Händla (2007) i w paryskim Théâtre des Champs-Elysées „wybuchowa” Koronacja Poppei Monteverdiego (2004). Tym razem jednak smakoszów stylu szkockiego reżysera spotyka duże rozczarowanie, bo zaskakuje on ich klasyczno-akademickim, choć z pewnością nie pozbawionym wizualnej elegancji, stylizowanym na średniowieczną modłę obrazem osadzonym w scenografii, na którą składają się przede wszystkim sprawnie przesuwane z jednej strony sceny na drugą wielkie i ciemne plansze, żelazne kraty i wysoko sięgające białe schody. Biały jest również cesarski płaszcz Tytusa, co pozwala mniemać, iż ów kolor symbolizuje czystość jego niewinnej duszy, podobnie jak czerwień innej szaty tytułowego protagonisty odsyła nas zapewne do idei przywództwa, cierpienia (wszak zdradziły go wszystkie najbliższe mu osoby) i moralnego oczyszczenia.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART