GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„L’Aiglon” Honeggera/Iberta w Opéra de Lausanne
Strona 5 z 5
Wzorcowa dykcja i emisja, inteligencja aktorska czy nieprzeciętna muzykalność składają się tutaj na kreację, która w krótkiej przecież jeszcze karierze Carine Séchaye na pewno zapisze się złotymi czcionkami. Podczas omawianego przedstawienia wywołała ona wśród słuchaczy prawdziwy wybuch nieukrywanego entuzjazmu.
Nie ma zresztą w występującej obok niej obsadzie wykonawczej jakiegoś słabszego punktu. Wykształcony w Stanach Zjednoczonych baryton Franco Pomponi przekonująco odgrywa przewrotnego i perfidnie działającego przeciwko Orlątku księcia Metternicha (jego poruszający monolog z drugiego aktu wywołuje ciarki na plecach), imponujący kapitalnym wyczuciem stylu baryton Marc Barrard z powodzeniem ucieleśnia Séraphina Flambeau, a również śpiewający barytonem Benoît Capt występuje jako marszałek Marmont.
Ponadto czułą i zarazem bezsilną matką,czyli Marią Ludwiką, jest Marie Karall, Teresą de Lorget - Carole Meyer, Fryderykiem de Gentz - André Gass, kawalerem Prokesch-Osten - Sacha Michon, francuskim attaché wojskowym - Christophe Berry, hrabiną Cameratą - Céline Soudain, zaś Fanny Elssler - Antoinette Dennefeld. Każdy z tych artystów na swój sposób przyczynił się do sukcesu całego przedsięwzięcia. Teraz pozostaje już tylko oczekiwać na kolejne inicjatywy i projekty Erica Vigié, którego artystyczna i organizacyjna działalność czyni z Opery w Lozannie coraz ciekawiej się prezentującą placówkę sztuki lirycznej. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |