GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Jenufa” Janaczka w Opéra d’Avignon
Strona 5 z 5
Pod względem muzycznym i dramaturgicznym partie obu młodzieńców są w charakterze bardzo do siebie zbliżone i wyrażają ich uczucia z podobną energią - wszak mają oni równie mocne wyrzuty sumienia: Laca bo Jenufę okaleczył, Steva bo ją skrzywdził, a następnie opuścił. Na uwagę zasługuje pełna wiarygodność gry aktorskiej obu artystów i wokalne walory ich występu.
Podobne pochwały można zresztą skierować pod adresem innych solistów, wśród których znaleźli się: Marie-Thérèse Keller (Żona Wójta), Frédéric Goncalves (Wójt) czy Clémence Barrabé (Karolka). Pozytywnie się też prezentują Marie Gautrot (Pastuszka), Ludivine Gombert (Barena), Aurelie Ligerot (Jano) i pracujący na codzień pod kierunkiem Aurore Marchand chór. Warto o tych wszystkich osobach wspominać, bo przecież do powodzenia spektaklu przyczyniają się nie tylko wykonawcy ról pierwszoplanowych.
Prowadzący Orchestre Lyrique de Région Avignon Provence węgierski dyrygent Balázs Kocsár przekonuje z maestrią, iż język muzyczny Janaczka jest w każdym z epizodów zawartego w operze dramatu całkowicie podporządkowany ekspresji. Zarazem pokazuje, że wszystkie występujące w tej pasjonującej partyturze modulacje, subtelne melodie czy zręcznie wprowadzone elementy muzyki ludowej służą ukazaniu prawdziwego humanizmu, który przenika Jenufę od pierwszej do ostatniej nuty. Ta udana realizacja stanowi z pewnością mocny punkt przygotowanego w tym sezonie w Awinionie repertuaru. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |